måndag, mars 17, 2008

Veckan som gått

Har försökt att göra så mycket som möjligt för att inte sitta hemma o grubbla.
Så i tisdags blev jag bjuden till operan av My. Åkte hem till henne vid sextiden och blev bjuden på soppa med räkor + räksmörgås, smarrigt värre. Efter det åkte vi vidare till operan och såg:
My fair Lady
http://www.opera.se/item.aspx?id=4653


Den var jättebra, tack My för att jag fick följa med.



Onsdag var en tung dag, men på kvällen kom Rose-Marie med räkor och vin och lättade upp stämningen.



Torsdag var jag hos psykoterapeuten Ann-sofi och grinade i en timme. Det går åt många näsdukar där.



Fredag kom Rose-Marie och fikade med mej på morgonen. Sen åkte jag till Mette http://finnotto.blogg.se/ och hälsade på. Hon har ju varit så gullig och bakat massa bullar till oss när Janne var sjuk. Så det kändes bra att åka till henne och hälsa på. Efter besöket där gick jag till Rose-Marie o Kian då jag var bjuden på middag där.



Lördag kom Leif (lillebror) och Anita på besök. Leif fick kaffe. Anita och jag fick vin. Vid 6-tiden tog jag bussen till Bohus. Var ju bjuden till Tommy och Birgitta. Där blev jag bjuden på:

Toast med kantarellstuvning

Potatisgratäng med panerad fylld kycklingfile och sallad.

Glass med blåbär och hallon.

Vi kollade på melodifestivalen och hade en jättetrevlig kväll.

Söndag åkte jag upp till graven, allt såg bra ut där. Det var första gången jag åkte ensam dit, det kändes inte så bra, grinade ganska mycket och tyckte att allt var för jävligt. När jag kom hem ringde jag min jobbarkompis Lena som bor här i Nol vi gick ut på en promenad och såg vitsippor.

Efter promenaden bjöd Lena på glögg, vi satt på hennes altan i solgasset och mådde bra.




1 kommentar:

Jenny Penny sa...

Jag såg 2 tussilago idag när jag och Carina promenerade..

Puss puss