måndag, juli 28, 2008

Aldrig får man vara riktigt GLAD

Vänner har ju psykat mej för att jag har varit en dålig växthusodlare. Men i år har jag varit så mallig. För några år sen, tja säkert 7 satte vi några kärnor från blåa vindruvor. Den har ju blivit ganska stor nu men aldrig fått några vindruvor. Men i år blommade den och efter ytterligare ett tag så såg jag blåa kart. Gissa om jag har skrytit om vindruvsplantan. Sen kom Liza...... Hon ville ju absolut smaka, jag sa faktiskt att hon får lugna sej för det var ju bara små kart än. Lyssnade hon? Nej hon rusade in i växthuset för att smaka. Men mamma det är ju svarta vinbär.
Hur f-n har den kommit dit? Och hur ska jag förklara vart mina vindruvor har tagit vägen? Får väl köpa en flaska vin och låtsas som jag redan har skördat dom.

2 kommentarer:

Jenny Penny sa...

Ja det tycker jag att du ska göra.. Du får hälla över vinet på en annan flaska och sätta en egen etiket. :D

Anonym sa...

haha... men det var iaf goa´vinbär... :) pöss