tisdag, juli 10, 2007

Janne skulle ju få komma hem idag. Någon från kommunen hade ringt till Kungälv förra veckan o sagt att på tisdag får han komma hem.

Imorse hade jag fortfarande ingen säng. Efter ett samtal till Arbetsterapeuten så kom sängen efter 1 timme kl var då 09:30.

Men resten då, madrassen, hemtjänsten och allt annat skulle ju klaffa oxå, arbetsterapeuten lovade att ringa till Biståndshandläggaren, som ringde mej efter ca 2 timmar. Nej han kunde inte komma hem idag, det fanns för lite folk på hemtjänsten i Nol och madrassen har ju inte kommit än sa hon. (Hade varit spännande att få reda på vem som ringde Kungälv och sa att han skulle komma hem idag, men det får man väl inte) Men hon lovade att ringa tillbaka innan jag åkte till Janne. Hon ringde 13:10.
Då fick jag reda på att han skulle inte kunna komma hem förrän på torsdag??? Madrassen skulle komma imorgon, men terapeuten och hemtjänsten skulle komma på torsdag. Janne var skitförbannad, jag förstår honom. Han har ju trott nu i ca en vecka att han ska få komma hem.
Iaf som läget är nu enl Kungälv och insider info från Jenny så kommer han hem imorgon

2 kommentarer:

Anonym sa...

Man ska vara som en rasande tiger eller tigrinna för den delan när man har men kommun och sjukvård att göra, dessutom ska man vara frisk. Himla tur att Janne har dig. Hälsa så gott till honom och vi håller tummarna för att både han och madrass anländer som de ska. Sköt om er. Kram från Blentarparna

Anonym sa...

Hua..får riktiga flaschbacks från tider jag inte vill ha tillbaka.
Eftersom jag sett nästa bloggöverskrift så hoppar jag vidare dit.
Men gudarna ska veta att jag förstår dej och de tvivel du hade här..*morr*.
Åsså Kram från oss alla förstås
Bittan.