tisdag, juli 03, 2007

Vårdplaneringen inställd idag

Pga att Janne fick en tid för strålning på Sahlgrenska. Hans dr hade ju skrivit remiss för en strålbehandling i smärtstillande syfte.
Hoppas att det hjälper och att han kämpar på för att komma upp och röra sej lite.
Frågade Janne igår om han ville att jag skulle följa med? Men han brydde sej inte och sa till mej att jag absolut inte skulle köra lr bära, dom fixar en sjuktransport här sa han.
Efter mycket hit o dit (en annan har ju beslutångest) så bestämde jag mej för att inte åka med, men jag ringde till avdelningen och frågade om det skulle ta lång tid. Nej, sa sköterskan han ska vara där 08:30 så han är ju tillbaka snabbt om dom inte får massa akutfall så han får vänta på transporten. Jag tänkte ringa vid 11-tiden idag o fråga om han hade kommit och hade han inte det, då skulle jag åka ner till Sahlgrenska.

Det blev inte så, avdelningssköterskan ringde kl 8 i morse och sa att: Det kan nog ta lite längre tid för han ska röntgas oxå. Jaså sa jag, det har jag inte hört något om.
Efter såna samtal känner man sej verkligen som en fågelholk, för precis när man har lagt på luren så kommer alla frågorna? Varför skulle han röntgas? Varför har ingen sagt något till mej? mm..
Efter en kopp kaffe och mycket pratande med mej själv, åkte jag ner till Sahlgrenska.
När jag kom dit så låg Janne sovande i korridoren. Det blev lite ståhej när jag kom, för där kunde jag ju inte stå mitt i vägen. Så dom körde sängen lite avskilt. Jag frågade om röntgen och när han skulle vara där.
Sköterksan sa: Han har redan blivit röntgad, dr kollar ju var dom ska sätta in strålningen och ritar lite där, men halv 1 ska han in för strålning. Jag frågade då om vi inte kunde få någon näringsdryck lr något, tänkte att han kan ju inte ligga där i flera timmar utan något att äta. Det fixade hon, sen såg jag att Kungälv hade ju skickat med mackor, Loka och näringsdryck.
Vet inte om det var min närvaro som gjorde susen, men 10:30 kom han in på strålning och 11:40 kom transporten och körde honom till Kungälv igen.
Vi (Jenny, Liza o jag) har varit o hälsat på honom på Kungälv, han var ganska pigg och JÄKLIGT ENVETEN!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Herre Gud Tina!
Vad håller de på med?
Jag har ALDRIG hört något liknande.
F-låt men blir så upprörd..
Snälla Tina,se till att du tar hand om DEJ själv på bästa sätt,detta verkar inte klokt nånstans?!
Ska försöka ta mej tid att maila-å du ska inte svara!Du har nokk ändå..
(Kan dröja lite men det kommer)
Jösses hur orkar du/ni?
Blir lite GLAD då jag läser det sista där..
Att din Janne är så med stora bokstäver enveten,haha
GOTT att läsa:)
Kramarom dej o önskar mer än nånsinn att jag/vi kunde göra nått!
Pösspöss på dej,hälsa o krama töserna o Janne.

Anonym sa...

Bittan:
Han var mycket piggare idag, inte alls lika enveten som igår. Så jag antar att han hade ont igår...
Imon (Idag, jösses vad kl springer iväg) ska det bli vårdplanering iaf. När jag prata med Janne idag så sa han att på fredag vill han hem. Så då blir det nog så, oavsett om det finns säng hemma lr inte.
pöss pöss å hälsa familjen!