måndag, augusti 11, 2008

När jag kom hem idag

Höll jag på att få ett hysteriskt anfall.
Min målsättning är ju att varje Söndags kväll fylla soptunnan.
Brukar slänga min 1:a soppåse på torsdag så det är ett evigt jagande efter skräp (tycker jag iaf, döttrarna har säkert en annan åsikt)
Iaf när jag kom hem idag och tog posten från brevlådan så såg det ut som dom inte hade tagit min sopsäck (som var full) Många tankar surrade i huvet, vem ska jag ringa? Ska jag skälla? Öppnade på locket och såg att dom hade visst tömt men någon hade stoppat i en skräppåse. Kanske någon av barna har varit hemma tänkte jag. Men det var min underbara granne Ulla-Britt som hade putsat fönster i pensionärskuvösen, bytt matta (hon ska tvätta den som låg på) fejat, o städat.
Tack Ulla-Britt!

1 kommentar:

Jenny Penny sa...

Hon är ju för underbar Ulla-Britt!
Precis som du lilla mamma!

Puss å kram