söndag, december 21, 2008

Veckan som gick var ett h-e

Efter Saras kalas förra lördagen som var lyckat, sov ju barnen med respektive över här. Jag hade köpt böcker utav Pontus o Pernilla och var tvungen att låna pengar av Sara för att betala min skuld till barnen.
Så när alla hade åkt hem på söndags eftermiddagen tänkte jag föra över pengarna till Sara och göra mej oskyldig.
Men det gick inte, kunde inte skriva någonting det var bara musen som funka. Laddade 4 batterier och tänkte: jag gör det imon.
På måndagen när jag kom hem hade pelletsbrännaren stannat. Det var 15 grader inne och datan funka inte trots nya batterier. Jag tog på mej Hally Hansen setet + mössa och tyckte livet var piss.
Efter lite support kom man fram till att det var nog tändelementet som inte funka. Jag hittade naturligtvis inte min reserv så jag fick låna Dicks. Det hämtade jag på onsdagen så Leif kom hit o installerade den. Sen sprang Leif ner o försökte starta om 3 gånger (sen fick han åka hem o käka) jag sprang 10 gånger sista gången var kl 23:30 och jag tänkte nu duschar jag för imon är det kallt igen. Och det var det.
Iaf fick Leif igång allt igen på fredagen och Johan fick igång datan idag.
Så nu är allt ganska bra igen. Värme i huset och dateriet funkar.

Inga kommentarer: