söndag, oktober 14, 2007

Gert(at)........

Ska flytta från Nol York.

Det känns lite vemodigt faktiskt. Men jag förstår: han vill komma närmare sin dotter som bor i Ljung.

1:e december går flyttlasset.

I fredags vid 11-tiden fick Janne besök av sina arbetskompisar, dom hade köpt med sej bulle till fikat, sen satt dom där i köket 6 "goa" killar och skvallrade med Janne. Det var uppskattat.

Sen har vi haft alla barnen + svärson och förhoppningsvis blivande svärsöner här i helgen.

I fredags var Liza o Johan här och hälsa på.

I lördags precis när vi hade käkat mat så kom: Sara, Stefan, Jenny o Henrik så det var ju bara att köra en repris på middagen. ( Liza, det är inte mycket kvar av din pommes frites nu) Sara o Stefan sov över och jobbade med renoveringen. Det var oxå uppskattat både besök o renovering.

5 kommentarer:

Jenny Penny sa...

Ja jag håller med.. Det kommer att bli tomt i Nol York efter Gert..
Kanske ska tacka Liza för den goda maten.. ;)
Pöss pöss

Anonym sa...

Jenny: Visst kommer det att kännas konstigt. Fast idag kände jag mej lite tillfreds iaf har fått en shopping lista till imon, det slipper jag ju sen. Fast det goda sällskapet (ibland) det kommer jag att sakna. För han är ju iaf väldigt social vårat Hjärta.

Jenny Penny sa...

Ja det goda har ju oftast något ont med sig. Eller säger man tvärt om?
Vi får se det till hans bästa

Anonym sa...

Hej T,
nu sitter jag o funderar om jag har missat någon födelelsedag?
Så mycket främmande har vi inte haft sammanlagt på 10år*S*..tror jag,
Ni har så otroligt fin sammanhållning:D
Låter så himla mysigt med alla som tittar förbi.

MEN idagens läge,hade jag nog inte klarat det..märker bara nu,då det är lite extra kring B:s Mamma..ja hans lillebror dyker opp ibland osv.
Kul när de kommer-men HÄRLIGT då de går igen:)
Jag kan ju knappt sitta som folk i soffan längre..ska halvligga o jääsa*S*...*suck*
(Hur osocial som helst)
Vilken överraskning att Gjertat ska flytta!Gu'så tomt det måste bli..eller?
Men Ljung?..måste kolla på kartan,har noll koll.
Hälsa honom ,snälla du:)
Åsså hälsa din familj så gött me'.
Tänker på er,det tror jag du fattat!
Ha en så skön helg Du/ni förmår,Tina.
Pösspöss från oss alla.

Anonym sa...

Bittan: Ibland känns det för mycket för mej oxå, men jag vet ju att Janne vill träffa alla o det vill ju jag oxå. Så det är ju bara att bita ihop o vara glad (samt försöka att inte vara självisk)
Ha det bäst!
Kram från oss i Nol York