torsdag, maj 01, 2008

Vi har ett hål.....

I våran björk och jag har upptäckt under dom senaste dagarna att det är inte bara hos oss "homo sapiens" som det råder bostadsbrist.
En talgoxe har ivrigt flugit fram o tillbaka och försökt att göra sej hemmastadd med diverse boprylar, samtidigt har en trastfågel (vet ej vilken sort men jag får fråga Harry när han kommer hem, han kan allt om sittgökar och tittugglor..) varit där och städat ur allt som talgoxen släpat dit. Och vi som hade städdag här i helgen, den där trasten skräpar ju ner som sjutton.
Iaf igår fick jag se en Kaja som gluttade in i boet, om hon bara var på besök lr hade andra avsikter vet jag inte.
Och idag på morgonen hade tydligen trasten städat färdigt, han satt där i trädet och sjöng så fint. Nästa gång när jag tittade så var det 3 trastar???
Hjälp det ska väl inte bli någon jäkla 3-kant här mitt i Nol???

1 kommentar:

Anonym sa...

haha mamma du är för skön, härliga kommentarer! :) pöss