måndag, oktober 06, 2008

Hänt sen sist

Guidade turen var ganska intressant. Fick reda på att vägen blir klar i december 2012. Då kommer även klädkällaren att öppna (vid Ledu) sin affär strax efter Bohus. Där Bohusvarvet låg fanns det mycket skit som dom håller på att forsla bort, bla bly och kvicksilver. Det ska transporteras till Oslofjorden där det tydligen finns något kalkbrott (tror att det är Langöya) som man kan kapsla in skiten i. Där ska det tydligen bli någon idrottsanläggning sen när allt är klart?? Vid älven i Surte (gamla glasbruket) har dom dumpat massa glas innehållande ARSENIK men det var tydligen inte farligt. Dom skulle väl bara förstärka älvkanten lite.
Vi avslutade turen efter ca 2 1/2 timme vid Vikingagården där vi fick kaffe o smörgås (min frukost)
Sen blev det brådis hem för att försöka göra oss vackra till kvällen. Ooops glömde att berätta att jag fick chefens biljett så Ulla-Britt fick följa med på kvällen.
Vi var på plats kl 18:00 delade en flaska vin som vi fick betala 295:- för. Jösses hos min leverantör hade jag nästan fått 9 liter vin för dom pengarna. Kl 21:00 började showen, Daniel Da Silva hoppade in 3 gånger med lite jippo. Han var väl på scenen sammanlagt 15 min.
På mitt mail från jobbet läste jag att vårat vip pkt hette "Ladies Deluxe" och då ingick middag med fördrink, skaldjursplatå, dessert och kaffe. (så jag åt inget mer efter min frukost.
Vad vi fick? Jo ett litet rundstycke, 1/2 krabba, 1/2 halv hummer, ca 3 st turkiska kräftor och några halvmjuka sladdriga tinade räkor. Men hallå vi bor ju vid havet???? Försökte få ett rundstycke till men det gick inte. Sicken tur att jag bara hade betalat en 1/2 flaska vin och att den var så dyr. Annars hade man nog blivit på pickalurven...
När showen började var det så högt så jag fick hålla för öronen för att höra vad dom sjöng. Ulla-Britt hade servetter i sina öron hahahaha......
Usch vad jag känner mej gnällig. Men vilken tur att man inte hade betalat över 800:- för biljetten.
I slutet kom ByggMatte in och då trodde jag att taket skulle lyfta sej när han slängde av sej tröjan.
Min arbetskamrat och syster. Tja jag tror att det var Peter Stormare jag tog kort på.

Igår var Liza,Johan,Sara och Stefan här. Sara o Liza åkte o shoppade. Johan, Stefan och jag fyllde soptunnan, Johan rensa hängrännor och Stefan målade taken över ytterdörren och källardörren. Sen åt vi god mat. Pommes Frites, kyckling, gröna ärtor, (Findus glasburk, ni vet) bearnaisesås och stekta kantareller. Vid halv sju kom Ulla-Britt och kl 19:00 satt hon och jag bänkade för att spela BingoLotto. Vi vann inget.

1 kommentar:

Jenny Penny sa...

Usch va trist att det var så lite mat när det ändå hette delux..
Du skulle tagit kort på U-B med sarvetterna i öronen.. :D

Puss å kram