torsdag, oktober 09, 2008

Var rädd om vår miljö!!!!!

Köp en miljöbil?? Det känns som man bara flyttar problemet. Eller är det bra att det ser ut så här när man framställer Etanol? Känns det som man är miljövänlig när man får 10.000:- för att köpa en miljövänlig bil?
Etanolfabrik i Brasilien.
Blev årets bild. Han som har tagit fotot heter: Karl Melander.
Mer om etanol kan man läsa här.
Blir bara så trött ibland på allt tjöt miljön.
Du måste bojkotta den glassen för den kommer därifrån, köp ekologiskt, mm mm. Om jag nu vill ha mitt kaffe som säkert fraktas flera hundra mil, jag gillar mitt vin som oxå fraktas hur gör jag då? Vi har ju ingen kaffe lr vinodling på orten.
Shit vad gnällig jag var idag då.

1 kommentar:

Nightwood sa...

Eller hur, det kan inte direkt kallas miljöänligt. Tack för bra blogg.