lördag, januari 10, 2009

MÅSTE!!!!!!!

Jag brukar spara mina "MÅSTE" så när helgen lr mina lediga onsdagar kommer, så har jag så mycket "MÅSTEN" så man knappt har lust att gå upp. (Bättre om jag hade sparat pengar istället)
Iaf så var den här dagen en sån dag. Kände redan igår att jag borde gå ner i källaren o kolla hur mycket pellets det var kvar, men det gjorde jag inte. Så imorse var det kallt.
Kommer ihåg när jag hetsade Jan med mina "måste" så sa han: Det finns inget som heter "MÅSTE". Det gör det visst det sa jag och tog fram min gamla ordlexicon från 70-talet, och det j-a ordet fanns inte med??? Så jag kunde aldrig stressa honom. Nu tror jag att det finns med iaf. Men vad hjälper det? Jag får inte mina "MÅSTEN" gjort för det.
Ok vissa "MÅSTEN" var jag tvungen att göra idag.
Fylla på Pellets.
Sota pannan.
Sen känns det så skönt när man har gjort det, men varför måste man sitta i flera timmar, tycka synd om sej själv för att man måste göra det o det? Vore ju bättre om man bara gjorde det.
Ps jag har sparat några "MÅSTEN" till imon Ds
Och snäll som jag är så kommer alla mina måsten här och är det någon vänlig själ någonstans som vill hjälpa mej så är det varmt välkommet.
Jag måste:
röja vinden, sortera o slänga massa grejer, rensa källaren, rensa o röja överallt, frosta av frysarna, måla huset, dränera runt halva huset, få bort oljetanken, kolla vindskivorna, sätta in massa kort i album, banta, sluta röka, få ordning i trädgården, tvätta bilen, lufta elementen och pilla på termostaterna som är i elementen, vattna blommorna, städa kylskåpet, rensa datorn och installera den nya, fixa i källaren väggarna som vittrar sönder, aktivera mitt busskort som jag fick gratis (det ska aktiveras inom 30 dgr och nu är det nog panik) få bort all skit till tippen, beställa tid till frissan o tandläkaren och komma igång med någon form av kroppslig aktivitet.
Snälla kom o hjälp!

3 kommentarer:

Jenny Penny sa...

oj det var körigt!
Vi hjälper dig!
Pöss å kram

Anonym sa...

Jag vet att ni gör det, ni är så goa. Men ibland måste man ju bara få gnälla av sej lite.
pöss pöss/från gnälliga mamman

Anonym sa...

jag vet flera kandidater som bara längtar efter att hjällpa till med att röja vinden, sortera,rensa, röja och slänga grejer överallt!! haha pöss... tandläkarn får du ta hand om själv...det låter för trist :)