onsdag, januari 14, 2009

Trevliga tisdag

så sa dom på radion när jag åkte till jobbet.
Men för mej var den allt annat än trevlig (förutom räkmackan då)
Krismöte på jobbet idag, vi ska spara 25 miljoner (en annan kan knappt spara 25 kronor)
Vi är 281 anställda och 34 ska avskedas pga arbetsbrist lr besparingar. (Är det nu man får se hur poppis man är?) Nu förtiden gäller ju inte "sist in först ut"
Sen upptäckte jag att en bloggare hade gått bort, hon som fick mej att bli kär i Bruce Willis.
I våran lokaltidning såg jag att:
Min jobbarkompis och grannes mamma hade gått bort.
Sen berättade Lena (oxå jobbarkompis och Nolbo) att hennes granne hade gått bort alldeles för ung.
Sen läste jag mamselmamsens blogg då har 2 gått bort där oxå.Länk
Sen kommer jag inte att få se min favis på ett tag.
Och det värsta av allt:
Snart är det 1 år sen min älskling, min livskamrat, min bäste vän och man gick bort
Så nu är det bara "eländes elände" som gäller.

Inga kommentarer: