måndag, juni 11, 2007

Ett mysigt födelsedags kalas

Ja det hade jag verkligen igår, trots att mellandottern som fyllde 25 år inte var hemma. Vi grillade, stönade (pga värmen) och hade trevligt.
Min brorsdotter Pernilla var ju för rolig, hon sa: Tina ska vi inte sjunga för dej?
Skit i det sa jag, men ångrade mej genast och sa: Jo om ni kan någon annan bra födelsedags sång så vill jag ju gärna höra den. Vet ni vad hon sjöng då? Du gamla du fria.... Då kände jag mej som 80 ungefär.

Tyvärr var ju inte Janne så kry, hans fötter har svullnat upp pga all cortison, så han kunde ju knappt gå stackarn. Men han håller humöret uppe iaf.
Idag har han haft värk i hela kroppen, fötterna är fortfarande svullna och ändå har han tagit 2 vattendrivande. Jag får ringa systern lr dr imon.
Vi fick lite hjälp av grannen Ulla-Britt idag, jag frågade henne igår om hon hade lust att gå in till Janne varje dag när jag jobbar så där vid 12-tiden. Absolut blev svaret. Så idag har hon varit här, Janne ville ha te o macka och det fixade hon, allt känns genast lite bättre nu vet man ju att han får lite omvårdnad mitt på dagen oxå.

Tack moster för födelsedagshälsningen, synd att jag var på vift när du ringde, men jag hör av mej någon kväll och hör hur ni har haft det.

Tack Bittan för din födelsedagshälsning. Det värmer när ni kommer ihåg sen är det ju inte så himla roligt att fylla år längre. Ska kolla din pix och se om du lyckades "Carpe diem"
Vet du, favisen åkte ut till sin båt och hade 1:a parkett....
Ps vi bastade inte i bastun igår, nej det var bättre värme på altan hihihi...Ds

Inga kommentarer: