onsdag, juni 20, 2007

Gårdagen

Gert hade bestämt sej för att åka med o hälsa på Janne igår. Jag skulle ringa när jag åkte hemifrån för att hämta upp honom i kröken.
Jag var iväg o slängde tidningar, plastgrejer och glas på morgonen sen åkte jag o handla lite. Liza o Johan dök upp dom skulle hem till Johans lägenhet o röja. Han har ju flyttat till Liza nu. Ända kruxet var att han hade glömt sin nyckel på Hisingen. Så han fick ju åka tillbaka dit o hämta den.
Liza o Sara hade varit i Ullared o shoppat dagen innan och hon hade köpt lite kläder till sin pappa+ go sallad, duschcreme, shampo o balsam till mej. När Johan kom tillbaka åkte dom till hans lägenhet o röjde, jag
bestämde mej för att klippa häcken, oturligt nog hade vi lånat ut häcksaxen så jag fick ta sekatören. Som tur var så hann jag inte så långt förrän Gert kom. 3 timmar innan vi skulle åka. Tja det blev lite kaffe o tjöt innan vi åkte iväg till Janne. Han var lite bättre idag, svamlade iaf inte lika mycket han hade gjort magnetröntgen oxå.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Tina,
Först o främst hoppas jag du har någon behållning av dina få semesterdagar?
Blir helt slut när jag läser hur ni har det..Du borde ju bli typ,'med-sjukskriven' elr vad det nu kan kallas?
Tyvärr är väl den tiden förbi o mer än så.
Läser ju om sjuka människor-alltså sjukskrivna av läkare som inte får någon ersättning för att F.K tycker nått annat..GOSCH!
(Undrar om det överhuvudtaget finns kvar något av de där anhörig-vård-bidragen man kunde få?
f-låt,tänker högt,minns ju tiden med Daniels alla sjukhusvistelser osv.)
GLAD att läsa att 'Gertat' kommer o ställer upp med pratunderhållning-när häcken behövs klippas,haha!
Menar,skönt du har folk omkring dej..inte bara töserna.
Men dööö,för guds skull,Du kan ju inte ge dej på häcken m en sekatör?
Blir ju som att skura Älvsborgsbroa m. en tandborste*S*
Låt nu häcken VARA Tina,Lova det ,snälla!
Måtte väl finnas någon stark kille i närheten som kan fixa den-MED häcksax..annars kan det va rätt snyggt me' HÖG HÄCK oxå,*S*.
Ta nu hand om dej,Tina,så gott det går.
Tänker på er,det vet du..
Ada med alla hemma just nu-ungarna åker till Österlen vid 16.30 så jag ska sätta fart och följa dem till tåget.
(Simons Mamma är i sommarhuset,redan,bor där hela sommaren!)Men pappa Håkan ska m på tåget han har jobbat idag.
Ups så jag tjötar..F-låt.
Kramarõmt om dej,Hälsa o krama:)
Å Du..Vi finns här,det vet du-du har telefonnummer m.m.
Kanske kanske vi hinner höras innan det ska dansas 'små grodorna'*S*
/Ada..åsså resten.

Joo..har du hört nått om Trixie?

Anonym sa...

Hej Ada!
Jag har lagt ner häcken för ett tag iaf. Igår upptäckte jag att jag har lite goa grannar. Tyckte att häcken mot Ulla-Britt hade växt så dåligt det fanns ju inte nått som växte villt där. Men Ulla-Britt berättade att hon och hennes granne Arne (han blir 80 snart)hade varit där o klippt i måndags.
Ha en skön midsommar ni oxå och tack för din omtanke.

Trixi har inte kommit hem än.

Elle sa...

Jösses, jösses vad du orkar! Kram!

Anonym sa...

Glad midsommar på dej Elin!
Om man måste så orkar man.
Såg att du inte har det så lätt heller.
Hoppas du får en härlig midsommar utan massa allergier!
Kram på dej o hälsa Johan.

Anonym sa...

Hej hej Tina. Midsommar, regnet öser ner och häcken kommer att växa kämpahög. ´Vet inte om du får hem Janne till midsommar men om inte så passa på att vila, högläge med benen, jordgubbar inom räckhåll och något skönt avslappnande i musikväg - och sluta tänk. Absolut nolläge med andra ord. Kram till er båda och Trixie vad 17 menar hon med att försvinna just nu? /agneta