tisdag, juni 19, 2007

Igår funkade det inte

Att måla upp värsta scenariot.
Det blev nog nästan värre.
Fick iaf en läkartid mitt i allt, så hon fick kollat Janne. Och då var han trött. Hon bestämde iaf att han skulle läggas in. På Sahlgrenska fanns inga platser så hon ringde Kungälv och där var vi så välkomna till Kirurgavdelningen.
06:00-00:09 Igår
06:00 Gick upp, kokade kaffe, drack kaffe, läste tidning, duschade,
tvättade Janne och fick i han lite frukost
08:00 Boogie kom hit, hjälpte mej att få Janne i bilen.
09:15 På Sahlgrenska för att få en spruta med "radioaktivt stoff"
10:40 Hem till Jenny för att Janne skulle få vila lite innan vi åkte
tillbaka till Sahlgrenska. Men han ville inte vila. 1 timme innan
det var dax att åka satt han i bilen igen.
12:45 Jenny körde oss tillbaka till Sahlgrenska, misstänkte nämligen att
det kunde vara dåligt med p-plats vid den tiden. (vi såg massor?)
13:20 Janne var klar med sin skelettröntgen. Vi delade på en dagens,
som var kåldolmar som han gillar.(han är ganska liten i maten
det var därför vi delade)
14:30 Vi hade efter idogt ringande tack o lov fått en tid till hans läkare
och hon tyckte som mej. Att han var i väldigt dåligt skick. Han
orkade inte ens hålla sej vaken under läkarbesöket. Han får lägga
sej på britsen sa hon.Nej det vågar vi inte sa jag, vi får aldrig upp
honom därifrån. Men det blev som hon ville. Sen ringde hon runt
och försökte få honom inlagd. På Sahlgrenska var det fullt så hon
fortsatte med Kungälv. Där var han välkommen till kirurgavd.
Så hon skrev remiss + att hon pratat med avdelningen.
17:00 Stängde mottagningen och Janne fick tillfällig transport till avd
70. För att invänta transport till Kungälvs sjukhus. Där fick han
pannkakor med glass o sylt och hade det ganska bra en stund.
18:30 Transporten till Kungälv kom, en volvo? Jag som trodde jag
skulle få åka ambulans.Han var varm farbrorn, satte på AC:n så
jag trodde det var vinter. Iaf kom vi till Kungälv, men till Akuten
fattade ingenting och efter en timme var jag tvungen att fråga
vad det var för problem. Vi har ju remiss till avdelningen och dr
har tom pratat med dom: Vad gör vi här??? Det måste vara en
läkare som skriver in fick jag till svar. Ja, ja Janne sov gott iaf.
20:00 Kom Jenny, Henrik, Liza o Johan och lämnade bilen dom var
där en stund men Janne sov hela tiden. Så dom åkte hem igen.
21:20 Efter att ha haffat en sköterska flera gånger (hon sprang fram o
tillbaka i korridoren) fick jag reda på att snart var det vår tur.
22:00 Nu började det hända lite grejer, dom tog prover på Janne.
Sköterskan berättade att vi stog först nu.
22:45 Ooops en läkare kom och gjorde en undersökning, frågade en
massa men det var mest jag som svarade, Janne orkade inte
hålla sej vaken. När får han komma till avdelningen frågade
jag, men han kunde inte svara på det. Jag fattar inte ens varför
dom var tvugna att göra undersökning och ta prover. Har man
en remiss är det väl bara att gå dit? Så gör dom allt det där
andra sen?
23:30 En sköterska kom och skulle köra honom till avdelningen, jag
trodde inte mina ögon. Var det verkligen sant? Vi kom upp på
avdelningen och jag åkte hem.
24:05 Hemma äntligen.........Hade sån skallebank så jag trodde
huvudet skulle explodera...
00:09 Fick sånt fint meddelande av Liza.
"Hej älskade mamma! Hör av dig när du vet hur det gått för
pappa eller om du vill prata. Vi finns här för dig! Pöss älskar er"

Ja det här var min första semesterdag.(Tur att det bara är en vecka)

1 kommentar:

Anonym sa...

Usch vilken dag. Nu får vi hoppas att det blir ett slut på detta. Så dom hittar något och botar det så pappa blir frisk igen.
Älskar er massor.
Puss å kram